donderdag 3 juni 2010

Spotify-reactie

Hoewel nog niet helemaal klaar-moet de evaluatie nog doen, en ding 22 afmaken(heb al wel helemaal doorgenomen)-moet ik natuurlijk over Spotify berichten. Zie mijn reactie op Rob's aanzwengel.Hans schreef al iets;ik heb de stukken gelezen en bij het verhaal van Jan Klerk op Bibliotheek 2.0 gereageerd, en daarna op de23dingen/oba plek.Is het nog te volgen ?
Wat mij intrigeert is het gemak van sites /streams als Last,Grooveshark en Spotify.Onvoorstelbaar, met het fijne kabeltje tussen je pc en je geluidsinstallatie (heb ik al een paar jaar om zo de opgeslagen muziek in de Media Player beter tot zijn recht te laten komen;inderdaad: waarom zou ik nog cd's kopen als het om muziek gaat-laat informatie en vorm buiten beschouwing) komt de muziek door randomgekozen nummers die iets met jouw smaak te maken hebben naar je toe. En dat is nu net hetgene wat deze fanatieke muziekliefhebber zal opbreken:je hoeft er niets meer voor te doen! Gemakzucht, meneertje! Ledigheid! Nee, Bommel, zo gaan we dat niet doen! Een Heer laat zich niet volstromen met toevallig-voor-hem gekozen muziek.Een Heer Moet alles Alleen (= Zelf) doen, Als men begrijpt Wat Ik bedoel.
Dit als eerste gedachte bij Spotify.

1 opmerking:

beschermengel zei

Jemig Leo wat moet ik hier nu bijschrijven.
Op naar de eindstreep.