dinsdag 11 mei 2010

Nog bezig ?

Ja, dat wel, maar niet met dit Blog. Ik heb de dagelijkse zaken weer eens te veel voorrang gegeven.En dat wreekt zich bij de 23dingen.En zo kom je toch achter. Heb me daarom gisteren gestort in de achterstanden.Bekijk die nu meer vanuit een bibliothecaris-oog en-oor dan vanuit mijn eigen persoonlijke nut. Gelukkig zat ik al diep in LibraryThing, een echte aanrader voor boekenliefhebbers. LastFM - een eigenlijk te goede website-kan dat , te goed ? Ja dat kan. Ik ben het niet graag eens met Dijkshoorn-ik vind dat een vervelende, veel te leuke schrijver, maar dat het te goed is, dat snap ik.Daarna haalt hij zoals gebruikelijk weer de dingen door elkaar . GoogleDiocs is zo goed, dat je niet begrijpt waarom we met elkaar niet veel vaker zo in openheid met elkaar werken-de start door een van ons liet dat heel effectief zien.En zo geldt dat voor Flickr, Twitter, Sociale Netwerken en natuurlijk ook voor de toepassing van de Aquabrowser.be met de connecties.Daar laat die van ons het toch lelijk bijzitten-al is My Discoveries met de tagging wel een goede (en gebruikte). Ik ben met twitter begonnen maar door een wachtwoordprobleem met mijn provider kan ik niet zelf aan de slag.Maar voor mijn werk bij de OBA:och, zo simpel! Wekelijks Twitteren dat de Boekenrubriek weer klaar is en morgen op de radio, even Twitteren hoe ver het staat met het Communicatieplein en hoe zijn je eerste indrukken van je bezoek aan de MeetUp van de JeBibliotheekHyve. En mensen, dit is geen vrijblijvend verhaal, nee dit moet!!! Ik zie jullie allemaal op het Communicatieplein over dit onderwerp in het najaar.Ik Twitter, Facebook, Flickr en Google het wel even door....En het resultaat zetten we op YouTube-moet kunnen.