dinsdag 18 mei 2010

My Discovery



is deze week Grooveshark. Men heeft het over LastFM-en dat is ook mooi.Grooveshark bewijst in feite dat een bezoek aan de media-afdeling van de bibliotheek overbodig wordt. ook het kopen van cd's of downloaden is niet meer nodig, want alle muziek is altijd in de buurt. Dus onderscheid maken in je aanbod, daar komt het weer op aan.

Denk u daar maar eens diep over na!

Dan: bij Meerdingendoen van collega Hans heb ik al een reactie geplaatst over zijn zeer zinnige stuk over de Aquabrowser. allemaal waar, en nog kan het dan minder bescheiden. De Aquabrowser van onze zuiderburen laat zien hoe het kan. LibraryThing laat zien hoe je werkelijk Discoveries kan doen. Bij onze My Discoveries krijg je te weinig het gevoel dat je iets deelt met elkaar. En daar is het toch allemaal om te doen in het sociale netwerken. Ik deed mee met MyD vanaf de start maar heb nu al zeker een half jaar niets meer toegevoegd. Het kan zoveel "warmer" bij LibThing!

2 opmerkingen:

kuipje zei

Hee grappig Leo, ik heb zelf vorig jaar tijdens de utrechtse 23dingen in mijn blog gezet:
"Tja, en dan Last.fm en andere sociale muzieksites. Voor mij een heet hangijzer. Toen ik een paar jaar geleden Pandora ontdekte, wist ik 1 ding heel erg zeker. Natuurlijk is downloaden concurrerend voor de muziekbibliotheek, maar deze sites zijn dat minstens zo erg. Waarom zou je nog naar de bibliotheek komen om nieuwe muziek te ontdekken als je dat heerlijk in je luie stoel voorgeschoteld krijgt?"
Maar zelf gebruik ik trouwens met veel plezier grooveshark, pandora was beter, maar alleen toegankelijk in de VS.
23 Groeten van Mary
P.S. Ik vind eerlijk gezegd de Vlaamse versie van de Aquabrowser ook mooier...

Anoniem zei

Hai leo,

Ja en er zijn nog veel meer mp3 sites zoals playlist.com.
Je kan er werkelijk álles vinden ook klassieke muziek zoals Gabriel`s theme voor hobo en Cello van de cd van Jo Jo Ma
http://www.playlist.com/searchbeta/tracks#oboe%20gabriel/all/1
En via Firefox kan je het zelfs direct downloaden echt heel eenvoudig.


Groeten Francisco.