vrijdag 12 februari 2010

keuzes....


Vanochtend de blogs er weer eens bijgepakt, onder het luisteren naar muziek die ik heb samengesteld voor de middaguitzending van AmsterdamFM Kunst & Cultuur, vrijdag 12 feb.Wil je weten hoe ik denk dat je een radiouitzending muzikaal moet begeleiden, luister dan mee (of terug!).Gisteren ook weer een Boekenblog geschreven, over de Olympische Winterspelen-ontdek ik dat ik morgenavond de 5000 m niet kan volgen want ik zit in Paradiso, by Lyle Lovett & John Hiatt,geweldige muzikanten.
Maar: hoe zit het nu met die RSS-en-wie geeft me antwoord ? Ik klik en zie ze vervolgens als livebladwijzers verschijnen op mijn thuispc. Maar wat moet ik doen om ze op mijn blog aan te treffen ?
Zo en nu is het veel later, en ga ik een boek lezen (Bernlef, Een Jongensoorlog)

5 opmerkingen:

beschermengel zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
beschermengel zei

Hoi Leo
Je probleem komt me niet bekend voor dus een oplossing weet ik niet.Zelf als ik Netvibes open lukt het gewoon op die manier die is beschreven.

Leo zei

OK; het grappige is trouwens wel dat ik met de RSSfeeds op de pc wel onmiddellijk toegang heb tot geliefde of nuttige site.Zo heb ik vanmiddag naar het programma De Viylcode geluisterd.Normaal moet 5 minuten zoeken,instellen, maar nu binnen de minuut.Dus het nut snap ik meteen.Jij zit nu ook in bladwijzerbalk!

Marleen Vermeulen zei

@Leo Op de 23dingensite verscheen mijn reactie op jouw RSS-vraag niet... dus zet ik hem hier maar neer...

Ik typte bij google 'rss feed', waarbij google meteen meerdere opties aangeeft, zoals bijv.'rss feed maken'. Hieronder één van de resultaten, misschien heb je er iets aan? http://www.mijnhomepage.nl/rss/les1.php

Martje zei

Volgens mij is het niet de bedoeling dat de RSS op je blog te zien zijn, je kan vannuit je gmail acount gebruik maken van de google reader. Dan voegt hij automatisch al de blogs op blogger die je volgt al toe. En vervolgens kan je naar de pagina's gaan waar je de rss van wilt volgen en de rss html adressen toevoegen via je google reader pagina. Het is heel erg handig uitgelegt in het filmpje bij het ding rss feeds.
Ben wel erg laat met antwoorden, dus waarschijnlijk ben je er al uit. Maargoed beter laat dan nooit dacht ik...Succes:-)